2010年8月14日土曜日

GE’s Health-Imagination Studies Japan’s Aging Population 

GEの健康創造戦略(Healthymagination)が日本の高齢化社会で実証研究
弁理士 佐成 重範 Web検索 SANARI PATENT
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医療介護分野への資源投入を成長戦略の柱とする日本政府の構想に対して、GEが日本の高齢化社会で健康緯持や医療介護機器などの効率的適用を実証し、グローバルな業務に展開する基盤知見を得ようとしていることは、日本にとって有用であると共に、この分野で日本の成長に先立ってGEが成長するのではないかという予想も高まってくる。
先ずはGE Reportsの「Healthymagination studies Japan’s aging population」の内容(SANARI PATENT要約)を摘記する。なお、「Healthymagination」はGEの造語で、health+imaginationである。
1. Japan currently facing a fast-growing demographic challenge: It’s one of the world’s most rapidly aging countries and also has a low birth rate.
2. This situation creates problems both in healthcare for the aged, and in sustaining economic growth despite a shrinking population.
3. However, there are opportunities to turn the negatives into significant opportunities. It’s why the government of Japan has identified healthcare as a driver of future economic growth and positioned it as a pillar of its new growth strategy.
4. It’s also why GE commissioned The Economic Intelligence Unit, which is the business information arm of The Economist Group, publisher of The Economic Magazine, to study the problem. Their just-issued report, From Silver to Gold: The Implications of Japan’s Aging Population, was one of the key themes at GE Heakthymagination Day 2010, which was held in Tokyo to mark the first anniversary of GE’s new business strategy.
このconferenceの成果について、GEは次のようにThe Wall Street Journalの記事を引用している。
「慢性疾患について、入院治療ではなく自宅において治療することを可能にしたコンパクトな医療機器を開発したことによって日本は、リーダーたるチャンスを獲得した。」
SANARI PATENT所見
政府の経済成長戦略が具体的指摘に乏しいのに対して、GEが日本における開発の意味をその成長戦略に結びつけている記述は明晰である。
(コメントは sanaripat@gmail.com にご送信ください) 

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